Čelovka Fenix HM51R V2.0 Ruby
Druhá generace velmi oblíbené nabíjecí čelovky Fenix HM51R Ruby V2.0 nabízí světelný tok až 700 lumenů (ANSI) neutrálního bílého světla (4500 K) s dosvitem až 120 metrů a navíc je vybavena i červenými LED. Napájí ji jeden nabíjecí akumulátor typu RCR123A (je součástí balení), který se dobíjí přímo ve svítilně přes moderní USB-C konektor, alternativně lze k napájení použít i jednorázovou lithiovou baterii CR123A (s omezeným max. výkonem na 150 lumenů). V ovládacím tlačítku je navíc indikační LED, díky které budete vždy vědět, kdy dobít akumulátor. Koncovka svítilny je magnetická, takže ji lze snadno uchytit na cokoliv železného. HM51R disponuje devíti různými režimy osvětlení, které umožní volit mezi vysokým výkonem a dlouhou výdrží (až 120 hodin). Svítilna je napájena digitálně kontrolovaným konstantním proudem pro zaručení stálého světelného výkonu i při snižování napětí v bateriích (při jejich pozvolném vybíjení).
Celokovová konstrukce zajišťuje vysokou odolnost, optimální chlazení a zároveň je plně vodotěsná dle standardu IP68 až do hloubky 2 metry pod vodou. Praktičnost čelovky zvyšuje možnost vyjmout světlo z hlavového držáku a používat ji i jako malou kapesní svítilnu. Navíc je čelovka opatřena ocelovou snímatelnou sponou, takže ji snadno uchytíte na kapsu či popruh. Čelovka Fenix HM51R V2.0 je ideálním společníkem pro různorodé sportovní aktivity, výlety do přírody i do domácnosti a na práci.
Čelovka Fenix HM51R je limitovaná edice, která vychází z čelovky Fenix HM50R a nabízí řadu vylepšení. Například teplejší odstín světla, magnetickou koncovku, konstantní regulaci ve většině režimů, více režimů červeného světla a další. Pokud vás zajímají všechny rozdíly mezi těmito dvěma modely, tak si přečtěte článek Srovnání čelovek Fenix HM50R V2.0 a Fenix HM51R Ruby V2.0.
Všechny parametry svítilny (světelný tok, doba provozu na baterie, vodotěsnost, dosvit a nárazuvzdornost) jsou změřeny v souladu s normou ANSI/NEMA FL 1-2009.
Parametry čelovky Fenix HM51R Ruby V2.0
- Je použita prémiová výkonná LED Cree XP-G3 s neutrálním odstínem světla (4500 K) a životností 50000 hodin a dvě červené LED Everlight.
- Pět režimů bílého světla: 700 lumenů (0,5 hodiny) -> 400 lumenů (1,5 hodiny) -> 150 lumenů (2,5 hodiny) -> 50 lumenů (8 hodin) -> 3 lumeny (120 hodin)
- Čtyři režimy červeného světla: 5 lumenů (36 hodin) -> 1 lumen (100 hodin) -> červené blikání 5 lumenů (72 hodin) -> SOS 5 lumenů (72 hodin)
- Měřeno s Li-ion akumulátorem Fenix RCR123A s kapacitou 700 mAh (součást balení).
- K napájení používá jeden Li-ion akumulátor Fenix RCR123A 700 mAh. který je součástí balení.
- V nouzi lze k napájení použít i jednu jednorázovou 3V lithiovou baterii CR123A, ale nejvyšší dostupný režim bude 130 lumenů.
- Digitální konstantní regulace výkonu.
- Nabíjení přes USB-C konektor na boku čelovky, doba nabíjení zcela vybitého akumulátoru je cca 1,5 hodiny.
- Plynulý světelný kužel s dosvitem až 120 metrů (3690 cd)
- 66 mm délka x 36 mm šířka x 32 mm výška (včetně držáku čelovky).
- 80 gramů (včetně popruhu a akumulátoru), 61 gramů (bez akumulátoru).
- Indikace kapacity akumulátoru a upozornění na nízké napětí.
- Svítilna má paměť a zapne se vždy v posledním nastaveném režimu (platí pro bílé i červené světlo).
- Magnetická koncovka, čelovku lze upevnit na cokoliv železného.
- Ochrana proti opačnému vložení baterie (přepólování).
- Chytře řešený držák funguje zároveň jako spona, pokud čelovku z popruhu sundáte.
- Komfortní perforovaný popruh s reflexními prvky.
- Jednoduché ovládání jedním spínačem.
- Tělo vyrobeno z vysoce pevné slitiny leteckého hliníku A6061-T6.
- Odolný těžce poškrábatelný povrch - Type III hard anodized.
- Prachuvzdorná a vodotěsná dle standardu IP68 (testováno pod vodou v hloubce 2 metry po dobu 4 hodin).
- Nárazuvzdorná pádům z výšky 2 metry.
- Kvalitní TIR optika s vysokou propustností světla.
- Součástí balení je čelovka HM51R, akumulátor ARB-L16-700P, náhradní o-kroužek, nabíjecí USB-C kabel, ocelová spona.
- K čelovce lze dokoupit pouzdro Fenix APB-20 a sadu černých popruhů AFH-02 bez reflexních prvků. Vhodné například pro myslivost, armádu či policii.
- Čelovku lze po vyjmutí z držáku přidělat na řídítka držáky Lockblock a Bikeblock.
- Dále je možné dokoupit USB adaptér do elektrické sítě a USB adaptér do auta anebo náhradní akumulátor RCR123A s micro-USB konektorem či náhradní akumulátor s vyšší kapacitou 800 mAh.
Použití
- Z výroby může být uvnitř svítilny na akumulátoru černá izolační krytka. Před prvním použitím ji z akumulátoru odstraňte.
- Vypnutá čelovka se zapne do naposledy použitého režimu bílého světla podržením tlačítka po dobu 0,5 vteřiny.
- Vypnutá čelovka se zapne do naposledy použitého režimu červeného světla dvojitým rychlým stiskem tlačítka.
- Zapnutá čelovka se vypne podržením tlačítka po dobu 0,5 vteřiny.
Pokud je čelovka zapnutá, tak lze krátkými stisky tlačítka cyklicky přepínat režimy výkonu v pořadí 3 - 50 - 150 - 400 - 700 lumenů (při zapnutí do bílého světla) resp. červená 1 lumen - červená 5 lumenů - červené blikání - červené SOS (při zapnutí do červeného světla). Svítilna má paměť a zapne se vždy v posledním nastaveném režimu (platí pro bílé i červené světlo).
Ochrana proti přehřátí: Provoz na nejvyšší režim je omezen na 1 minutu, poté se výkon během 5 minut postupně sníží na cca 500 lumenů. Pokud vzroste interní teplota svítilny nad 60°C, tak začne automaticky dále snižovat výkon v pozvolných krocích, dokud se teplota neustálí. Jakmile teplota svítilny klesne pod 60°C, tak se výkon opět postupně zvýší. Provoz v režimu 400 lumenů je omezen na 5 minut, poté se výkon během 5 minut postupně sníží na 200 lumenů.
Indikace stavu nabití baterie: Po krátkém stisku tlačítka (čelovka musí být vypnutá) se aktivuje LED indikátor v tlačítku. Pokud indikační dioda svítí zeleně je baterie nabita na více než 80 %. Zelené blikání znamená 50-80 % kapacity. Pokud svítí červeně, je nabita na 20-50 %. Červené blikání značí, že zbývá méně než 20 % kapacity akumulátoru. Indikace správně funguje pouze s nabíjecími RCR123A / 16340 akumulátory.
Nabíjení: Odklopte gumovou krytku nabíjecího konektoru a zapojte přiložený kabel do svítilny (konektor USB-C), druhý konec kabelu zapojte do počítače, powerbanky nebo USB adaptéru do elektrické sítě či auta (nejsou součástí balení). Během nabíjení svítí boční tlačítko červeně a po plném nabití se rozsvítí zeleně. Po nabití svítilny opět utěsněte nabíjecí konektor pomocí gumové krytky. Nabíjení plně vybitého akumulátoru trvá cca 1,5 hodiny. V nouzi lze svítilnu používat i během nabíjení, dostupné však budou jen bílé režimy 5 a 50 lumenů a červené režimy.
Upozornění na vybitý akumulátor: Pokud napětí akumulátoru klesne pod nastavenou úroveň, tak čelovka automaticky přepne do nižších režimů výkonu. Pokud je čelovka již přepnutá do nejnižšího režimu výkonu a baterie je kriticky vybitá, tak indikátor v tlačítku začne červeně blikat. Čelovka však bude dále svítit až do úplného vybití baterie. Poznámka: upozornění na vybitý akumulátor je zkalibrováno pouze na napětí nabíjecích Li-ion akumulátorů.
Uzamknutí čelovky proti nechtěnému zapnutí: Povolte bateriový uzávěr čelovky o čtvrt otáčky, přeruší se tím elektrický kontakt a čelovku nelze zapnout. Tlačítko lze uzamknout I elektronicky – při vypnuté čelovce podržte tlačítko stisknuté po dobu 3 vteřin. Po uzamknutí svítilna červeně zabliká. Pro odemknutí opět tlačítko 3 vteřiny podržte.
Upozornění
- Nerozebírejte sami zapečetěnou část v hlavě svítilny, poruší se tím záruka.
- V případě použití jednorázové CR123A baterie se ji nesnažte ve svítilně nabíjet.
- Pokud se ochranné gumové kroužky po delší době používání jeví poškozené, vyměňte je. Kroužky je třeba také promazávat, aby nedocházelo k erozi gumy. Dodržováním těchto pravidel bude svítilna správně chráněna proti vodě.
- Pokud svítilna bliká, nepřepíná na vyšší režimy výkonu, či se nerozsvítí, může to být jedním z následujících důvodů:
- Baterie je téměř vybitá – nabijte ji nebo vyměňte.
- Kontakty uvnitř svítilny jsou znečištěné – očistěte je vatičkou namočenou v alkoholu.
- Zadní část svítilny je uvolněná – dotáhněte ji.
Záruka
Záruka pět let na svítilnu, záruka dva roky na akumulátor.